پروتز مو چه تفاوتی با کاشت مو دارد؟

Home » پروتز مو چه تفاوتی با کاشت مو دارد؟

پروتز مو چه تفاوتی با کاشت مو دارد؟

پروتز مو چه تفاوتی با کاشت مو دارد؟

قبل از اینکه در مورد تفاوت پروتز و کاشت مو صحبت کنیم، ابتدا باید بدانیم که پروتز مو چیست و چرا این روزها محبوبیت بیشتری دارد؟ موهای پرپشت یکی از عوامل زیبایی است و زیبایی با عزت نفس ارتباط مستقیم دارد. امروزه راه های زیادی برای جبران ریزش مو و رشد مو وجود دارد.

پروتز مو روشی جدید و موقت (از نظر ظاهری) و غیر جراحی برای ترمیم مو بر روی سر است که در آن تارهای مو به جای روی پوست سر بر روی پروتز قرار می گیرد. پروتز مو به دلیل هزینه کمتر و فوری بودن طرفداران بیشتری نسبت به کاشت مو دارد. در این مقاله کلینیک مدریک به تفاوت پروتز مو و کاشت مو می پردازد.

پروتز مو چیست؟

پروتز مو یک روش کاشت مو غیر جراحی است که می‌توان آن را تهیه یا سفارشی کرد. پروتز مو با کلاه گیس و موهای مصنوعی که در بازار می بینید بسیار متفاوت است. پروتز از مواد خاصی ساخته شده است که با توجه به طاسی بیمار یا ناحیه کم تراکم مو تهیه و نصب می شود. این پروتز در لایه ای از بافت بسیار ظریف قرار می گیرد که بسیار شبیه به پوست سر است و تقریباً نامرئی است.

همانطور که می دانید کاشت مو نیاز به آمادگی و امکاناتی دارد که هر فردی نمی تواند آن را فراهم کند. به همین دلیل از پروتز مو استفاده می شود. پروتزها می توانند تارهای موی طبیعی یا موهای طبیعی شبیه مو را در یک فیبر نانویی محکم به سر بچسبانند.

در این روش افراد می توانند از پروتز مو برای نواحی مورد نیاز استفاده کنند. این تکنیک کاربردی در مواد مختلف موجود است و شما می توانید هر زمان که بخواهید توسط پزشک متخصص و مرکز تخصصی کاشت مو، پروتز را خارج کنید.

تصور کنید که یک لایه شبکه ای از نانو ماده دارید که می تواند یک تار مو را با ظرافت باورنکردنی در خود نگه دارد. تارهای موی طبیعی یا الیاف مصنوعی بسیار شبیه موهای واقعی شما هستند. در انتخاب این تکه مو به رنگ طبیعی موهای شما توجه می شود تا همه چیز زیبا و طبیعی باشد.

تارهای مو با توجه به محل قرارگیری پروتز مو و همچنین شکل هر تار روی لایه مش قرار می گیرند. پزشک از چسب مخصوصی برای برداشتن موهای سر و ایجاد طاسی استفاده می کند. به این ترتیب پروتز مو به ناحیه بدون موی سر متصل می شود تا بتوانید جذابیت خود را دوباره به دست آورید.

کاشت مو چیست؟

امروزه بسیاری از مردان و زنان و حتی جوانان به دلایل مختلف از جمله ژنتیک، مواد شیمیایی، آب و هوا و غذاهای ناسالم و … دچار ریزش مو می شوند که باعث ایجاد درد و ناراحتی می شود. روش های موقتی برای پیشگیری و یا حتی درمان ریزش مو مانند تزریق فیلر مو، سرم مو و پی آر پی مو وجود دارد، اما طبیعتا این روش دائمی قابل مقایسه با چنین خدماتی نیست.

کاشت مو یکی از مطمئن ترین، موثرترین، ایمن ترین و در حال حاضر یکی از محبوب ترین جراحی های زیبایی در ایران است.

کاشت موی طبیعی روشی است که در آن فولیکول های مو از نواحی بانک مو برداشته شده و به قسمت های طاس کاشته می شوند و پس از مدتی شاهد رشد آن ها خواهید بود و موهای شما ضخیم تر می شود.

در گذشته این عمل به صورت تهاجمی با درد، خونریزی و بخیه انجام می شد، اما امروزه با پیشرفت علم و فناوری، فولیکول های مو از بانک مو استخراج و با دستگاه ها و تجهیزات کاملا سالم و سالم در نواحی پذیرنده کاشته می شود.

 

کاشت مو

 

جهت مشاوره رایگان و دریافت خدمات با ما در تماس باشید

 

انواع پروتز موی سر

1. پروتز مو توری
این نوع پروتز اجازه عبور هوا و عرق را می دهد و برای کسانی که در مناطق گرم و مرطوب زندگی می کنند و بسیار فعال هستند مناسب است.

2. پروتز جلوی تور
پروتز توری و پروتز توری شباهت زیادی به یکدیگر دارند و بسیاری از افراد نمی توانند آنها را از هم تشخیص دهند با این تفاوت که پروتز توری فقط خط مو را پوشش می دهد و هزینه کمتری نسبت به پروتز توری دارد.

3. پروتز مو کاملا تور
این مدل نیز مشبک بوده و نسبت به مدل های دیگر نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

مطالب پیشنهادی  بهترین دکتر کاشت مو در تهران

4. پروتز کامل مو
این مدل همچنین برای کسانی است که قسمت زیادی از موهای خود را از دست داده و تقریباً کچل شده اند.

5. پروتز موی پوستی
پروتزهای موی پوستی با نوع خاصی از پلیمر به نام سیلیکون یا پلی اورتان ساخته می شوند که خط موی طبیعی ایجاد می کند. این نوع نیز برای افرادی است که در مناطق سردسیر زندگی می کنند و فعالیت بدنی و تعریق کمی دارند.

6. پروتز طبی
پروتزهای طبی یا پزشکی برای افرادی که از بیماری هایی مانند سرطان یا آلوپسی رنج می برند مناسب است، زیرا این افراد به دلیل حساسیت پوستی نباید از چسب برای پروتز استفاده کنند.

انواع پروتز موی سر

انواع روش های کاشت موی سر

این خدمات با توجه به شرایط مختلف هر فرد به روش های مختلفی انجام می شود که عبارتند از:

  • کاشت مو FUT

کاشت مو به روش FUT یکی از اولین روش های این خدمات است که در آن نوار نازکی به ضخامت یک تا دو سانتی متر و به طول 20 تا 25 سانتی متر برداشته و در زیر میکروسکوپ های تخصصی به واحدهای یک، دو و سه فولیکولی تقسیم می شود. و در قسمت کم پشت یا طاس کاشته می شوند. در نهایت محل برش بخیه زده می شود.

  • کاشت مو به روش FIT

در کاشت مو به روش FIT، فولیکول مو با سوراخ کننده از پشت سر (بانک مو) برداشته می شود و با سوراخ کننده یا شکافی که از قبل ایجاد شده است، به جلوی سر پیوند می زنند.

  • کاشت مو به روش SUT

در میان بسیاری از روش های کاشت مو، SUT یکی از بهترین و کاربردی ترین روش هاست. زیرا با دقت و تراکم بالا کاشته می شود. کاشت مو به روش SUT باعث ماندگاری بیشتر موهای کاشته شده می شود و زیبایی را برای شما به ارمغان می آورد.

  • کاشت مو میکروفیت

کاشت مو میکروفیت به عنوان یک روش بسیار ظریف کاشت مو شناخته می شود. در این روش از ابزار و وسایل بسیار ظریفی استفاده می کنند. در واقع می توان گفت تولید ابزار کاشت مو به روش میکروفیت انقلابی در زمینه کاشت مو است.

  • کاشت مو BHT

کاشت مو به روش BHT یکی از روش هایی است که نیاز به دقت و ظرافت دارد، زیرا این روش کاشت مو بر اساس نیاز مورد استفاده قرار می گیرد. BHT مخفف Body Hair Transplant است که در فارسی به معنای حذف موهای زائد بدن است.

  • کاشت مو به روش fue

کاشت مواف UE یکی از محبوب ترین روش های کاشت مو است که در مقایسه با روش های سنتی و قدیمی نیازی به برداشتن نوارهای پیوند مو ندارد.

  • کاشت مو به روش super fue

در تکنیک کاشت مو Super FUE از جدیدترین دستگاه مطابق با تکنولوژی روز دنیا استفاده می شود. روش های جدید کاشت مو تاثیر تکنولوژی را نشان می دهد. این فناوری روند برداشت، نگهداری و کاشت مو را بسیار تسهیل کرده است.

  • کاشت مو DHI

تکنیک dhi با نام‌های دیگری مانند کاشت موی مستقیم یا تکنیک لئون نیز شناخته می‌شود و یکی از مزیت‌های اصلی این روش این است که ناحیه‌ای که قرار است فولیکول‌ها از آن برداشته شود یا ناحیه اهداکننده اصلا تراشیده نشده است. ضخامت حدود 4 برابر نسبت به روش های دیگر می توان گفت از نظر تراکم مو بهترین روش در این زمینه است.

انواع روش های کاشت موی سر

چگونه پروتز مو نصب میشود؟

حتما برای شما جالب است که بدانید پروتز مو برای هر فرد چگونه ساخته می شود. اگر کاندیدای مناسبی برای استفاده از این تکنیک هستید، می توانید به مراکز کاشت مو مراجعه کرده و درخواست خود را بیان کنید. معمولاً نوع تارهای مو و نوع پروتز مو پس از معاینه و معاینه توسط پزشک متخصص و متخصصین این حوزه مشخص می شود. پس از این جلسه باید مدت زمان مشخصی برای تولید پروتز مو صبر کرد.

این پروتز با مشخصاتی نزدیک به موهای طبیعی شما ساخته شده است تا ظاهر مصنوعی به شما ندهد. ساختار هوشمند و مشبک موجود در لایه پایه که تارهای مو روی آن قرار گرفته اند به شما امکان می دهد به طور طبیعی ورزش کنید و عرق کنید.

همه چیز شبیه موهای طبیعی است، تنها تفاوت آن نیاز به ترمیم چسب مو است. این موها با چسب های گیاهی مخصوص روی سر ثابت می شوند. اگر موهای کوتاهی دارید، باید قبل از چسباندن موها، سر خود را بتراشید و پوست سر خود را تمیز کنید.

مطالب پیشنهادی  جدیدترین روش ترمیم مو در دنیا چیست؟

این عمل به منظور تناسب بهینه پروتز مو انجام می شود. پس از چسباندن موها در صورت لزوم کوتاه کردن و کوتاه کردن موها انجام می شود تا ظاهر مو بسیار طبیعی باشد. بهتر است بدانید که تنها راه استفاده از پروتز مو، چسباندن آن نیست. روش بستن موی طبیعی و همچنین گیره در پروتز مو بسیار رایج است.

جهت مشاوره رایگان و دریافت خدمات با ما در تماس باشید

ماندگاری پروتز مو چقدر است؟

به دست آوردن اطلاعات در مورد دوام پروتز مو به شما این امکان را می دهد که تخمین درستی از هزینه های مربوط به تعمیر و تجدید پروتز در بازه های زمانی مختلف داشته باشید. در واقع پروتز مو از موهای طبیعی یا مصنوعی ساخته شده است و این مواد تاثیر مهمی در دوام، پلاستیسیته و جذابیت پروتز دارند. به عنوان مثال، اگر از پروتز موی مصنوعی استفاده کنید، می تواند یک تا دو سال دوام بیاورد.

با استفاده مکرر، فرم مو به مرور زمان تغییر می کند و در نتیجه نیاز به ترمیم و تجدید پروتز خواهید داشت. در مورد ماندگاری پروتز نیز باید در نظر داشته باشید که نحوه نگهداری از پروتز مو تاثیر زیادی در ماندگاری آن دارد.

هر چه نگهداری بهتر باشد، عمر پروتز موی شما بیشتر خواهد بود. عواملی مانند ترشح سبوم در ناحیه سر، شستشوی منظم، استفاده مکرر و استفاده از محصولات حالت دهنده از مهم ترین عواملی هستند که می توانند ماندگاری پروتز مو را کاهش دهند.

کاشت مو بهتر یا پروتز مو کدام بهتر است؟

این سوالی است که بسیاری از افراد مبتلا به ریزش مو به دنبال پاسخی برای آن هستند. کاشت مو یک عمل جراحی است که باید توسط یک تیم متخصص و با تجهیزات مدرن و بر اساس اصول خاصی انجام شود که برای خانم ها و آقایان کاملا موثر، ایمن و طبیعی است.

اگرچه هزینه آن نسبت به روش های دیگر مانند پروتز بیشتر است، اما میزان تراکم و طبیعی بودن بیشتر و ماندگاری آن نیز تفاوت های زیادی را ایجاد کرده است. همچنین حدود چند ساعت طول می کشد اما بعد از آن و بعد از چند ماه مطمئنا به نتایج دلخواه و تراکم موی بالا دست خواهید یافت و به جذابیت قبلی خود خواهید رسید.

اگر برای گذاشتن پروتز فقط به یک فرد یا پزشک ماهر نیاز باشد، نیاز به پروتز و چسب مخصوص دارد و کار گذاشتن آن تنها 1-2 ساعت طول می کشد. بعد از این ساعت ها بلافاصله نتیجه را می بینید و می توانید مدل موی خود را تغییر دهید یا در صورت نارضایتی یک پروتز دیگر تهیه و قرار دهید.

پروتز اساساً یک روش غیر تهاجمی برای ترمیم مو است. بنابراین برای هر زن یا مردی که با مشکل طاسی مواجه است می تواند استفاده کند. این روش نتایج خوبی برای تمام سنین دارد. جالب‌تر این است که با روش ترمیمی می‌توان مدل‌های بسیار متنوعی را تهیه کرد.

 

کاشت مو بهتر یا پروتز مو کدام بهتر است؟

مقایسه کاشت مو و پروتز مو

برای مقایسه کاشت مو و پروتز مو باید بگوییم که این پروتز سریع و مدرن و با قیمت مناسب است که در آن از پوست سر انسان شبیه سازی شده و تارهای طبیعی مو روی این شبکه مش کاشته شده و نصب آن نیازی به جراحی ندارد. ضمناً درد، خونریزی و دوره نقاهت وجود ندارد و میزان تراکم، الگو و جنسیت بستگی به تمایل داوطلب دارد.

مواد مشبک آن ضد حساسیت است و بافت طراحی شده اکسیژن رسانی به پوست سر را فراهم می کند و امکان رشد موهای جدید زیر پروتز را فراهم می کند. البته باید توجه داشت که با کاشت موی طبیعی ممکن است بعد از مدت انتظار و مشخص شدن نتیجه برای همه افراد نتیجه ایده آل حاصل نشود.

موهای استفاده شده در پروتز مو از الیاف مصنوعی یا موهای واقعی ساخته شده اند، اما برای کاشت مو باید از بانک موی طبیعی خود فرد استفاده کرد. موهای مصنوعی به هیچ وجه رشد نمی کنند و باید مرتباً کوتاه شوند تا در مقایسه با موهای طبیعی که رشد می کنند مرتب شوند.

پروتز مو یک راه حل موقت و غیر دائمی برای بهبود طاسی است در حالی که کاشت مو یک روش دائمی است. عدم نگهداری پروتزهای مو باعث ایجاد برخی مشکلات سلامتی برای فرد می شود، در حالی که این مشکلات در موهای کاشته شده کمتر است.

مطالب پیشنهادی  پیشرفته ترین کلینیک کاشت مو

استفاده از پروتز مو نیازی به جراحی یا جراحت ندارد. در کاشت مو، مو به طور طبیعی رشد می کند و هیچ گونه چسب و ملاحظاتی وجود ندارد. کاشت مو حداقل یک سال طول می کشد تا ظاهر مو را نشان دهد، در حالی که پروتز مو بلافاصله سر شما را تغییر می دهد.

مهمترین تفاوت پروتز و کاشت مو

 داوطلبان کاشت مو باید بانک موی کافی برای برداشتن مو و کاشت آن در قسمت های مختلف سر خود داشته باشند. علاوه بر این، عاری بودن از بیماری های مربوط به پوست سر و اطمینان از پایان دوره ریزش مو در داوطلبان کاشت مو بسیار مهم است. با این حال، پروتز مو بدون نیاز به بانک موی شخصی کاملاً امکان پذیر است، حتی برای افرادی که موهایشان ادامه دارد یا دارای بیماری های پوستی هستند.

یکی دیگر از مزایای پروتز مو این است که بسیار ارزان تر از کاشت مو است. این در حالی است که قرار دادن پروتزهای مو بدون درد، بخیه، خونریزی و بدون دوره نقاهت و خطر جراحی انجام می شود.

بنابراین این پروتزها حتی برای کودکانی که بنا به دلایلی نیاز به استفاده از پروتز مو دارند نیز قابل استفاده است. در عین حال پروتزها در رنگ ها و بافت های زیادی موجود می باشند که بر اساس تمایل یک یا چند نوع پروتز با نقش و نگارهای مختلف بر روی سر داوطلب نصب می شوند.

همچنین لازم به ذکر است که اگر فردی به هر دلیلی از نصب پروتز بر روی سر خود راضی نباشد و پشیمان شود، موهای وی این قابلیت را دارد که به حالت اولیه خود برگردند، در حالی که پس از کاشت مو امکان بازگشت وجود دارد. به حالت قبل از کاشت مو وجود ندارد.

فاکتورهایی که باید هنگام انتخاب بین پروتز مو و کاشت مو در نظر گرفت

  • شدت ریزش مو: برای ریزش موی خفیف تا متوسط،پروتز مو ممکن است راه حل موقتی مناسبی باشد. با این حال، در مراحل پیشرفته ریزش مو یا طاسی کامل، کاشت مو گزینه موثرتری است.
  • بودجه: اگر بودجه مشکل است، پروتز مو ممکن است گزینه کوتاه مدت مقرون به صرفه تری باشد، اما هزینه های نگهداری و جایگزینی مداوم را در نظر داشته باشید.
  • نتایج مطلوب: اگر به دنبال راه حلی طبیعی و دائمی هستید، کاشت مو انتخاب بهتری است. پروتز مو می تواند درمان فوری را ارائه دهد، اما ممکن است همان سطح اصالت را ارائه نکند.
  • شیوه زندگی و نگهداری: پروتز مو نیاز به نگهداری و تعویض منظم دارد، در حالی که کاشت مو یک روش یکبار مصرف با حداقل نگهداری است.

 انتخاب بین پروتز مو و کاشت

چه کسانی کاندیدای مناسب برای پروتز مو هستند؟

به طور کلی افراد زیر کاندیدای مناسبی برای پروتز مو هستند:

  • کسانی که طاسی ارثی دارند
  • برخی از افراد به دلایل مختلف موهای خود را تا حد زیادی از دست داده اند
  • آنهایی که موهای کم پشت دارند
  • کسانی که از طاسی رنج می برند
  • کسانی که از کاشت مو اجتناب می کنند

کلینیک پروتز و ترمیم مو

برای نصب و انجام کلیه مراحل پروتز مو، آرایشگاه ها و کلینیک های مختلفی وجود دارد. درست است که این روش کم خطر و بدون آسیب و عوارض بد است، اما یادتان باشد برای این خدمات باید به بهترین کلینیک و مرکز پروتز مو مراجعه کنید تا از هر لحاظ مطمئن شوید.

نکته مهم دیگر این است که اپراتور مورد نظر شما دارای تجربه کافی بوده و خدماتی را با دقت، حساسیت و توجه بالا به شما ارائه می دهد تا از کیفیت لازم بهره مند شوید و به نتیجه مطلوب برسید. دقیقاً موارد مشابهی در مورد کاشت مو وجود دارد و برای بهره مندی از تمام مزایای آن باید به بهترین کلینیک و پزشک کاشت مو مراجعه کنید.

یک کلینیک معتبر باید محیطی آرام، فضایی شیک و مدرن با تجهیزات مدرن داشته باشد و همچنین به پرسنل خوش اخلاق و منضبط به همراه مجوزهای لازم نیاز دارد. کلینیک مدریک در شهریار تهران یکی از مراکزی است که بیش از چندین سال سابقه کار دارد و آماده ارائه مشاوره رایگان حضوری و تلفنی قبل و بعد از پروتز و ترمیم و همچنین ارائه خدمات VIP می باشد.

مقالات پیشنهادی: هلدینگ تبلیغاتی تابلوشو

پروتز مو چیست و چگونه انجام میشود؟

پروتز و ترمیم مو ارزان و به صورت اقساطی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید

به این مطلب امتیاز دهید
نیاز به مشاوره دارید؟