پروتز مو چیست و چگونه انجام میشود؟

Home » پروتز مو چیست و چگونه انجام میشود؟

پروتز مو چیست و چگونه انجام میشود؟

پروتز مو چیست

پروتز مو چیست؟ پروتز مو روشی است که در آن تارهای موی طبیعی از طریق یک واسطه که یک پروتز شبیه سازی شده با پوست سر انسان است، روی سر کاشته می شود. به همین دلیل نیازی به جراحی و ریکاوری نیست و فرد می تواند در عرض 2 ساعت پروتز مو را نصب کند.

پروتز مو در مدل‌های مختلف مو، رنگ‌های مختلف، تراکم و اندازه‌های مختلف مو متناسب با سر افراد مختلف وجود دارد. به همین دلیل همه افراد بدون در نظر گرفتن سن و جنسیت می توانند با توجه به نوع ریزش مو، رنگ، نوع و تراکم موهای خود مناسب ترین پروتز مو را انتخاب کرده و به نتیجه ای فوق العاده طبیعی دست یابند.

پروتز مو چیست و چه تفاوتی با کاشت مو دارد؟

ضخیم شدن موهای سر یکی از عوامل زیبایی محسوب می شود و زیبایی با عزت نفس ارتباط مستقیم دارد. اکثر افرادی که ریزش مو یا طاسی را تجربه می کنند، اضطراب و نگرانی و اعتماد به نفس پایین را تجربه می کنند. چالش ریزش مو به فرهنگ یا جغرافیای خاصی تعلق ندارد. اکثر مردم در سراسر جهان با افزایش سن موهای خود را از دست می دهند

موی مصنوعی، پروتز مو یا کاشت مو، چه چیزی را انتخاب کنم؟ بسیاری از افراد زمانی که با مشکل ریزش مو مواجه می شوند این سوال را از خود می پرسند. درست است که اکستنشن مو در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده است و می‌تواند کاملاً شبیه موهای طبیعی باشد.

اما کاشت مو نیز به لطف تکنیک FUE پیشرفت قابل توجهی داشته است. اما هنوز هم افرادی هستند که به “گیس” یا اکستنشن مو به عنوان یک جایگزین نگاه می کنند. یکی از راه های رهایی از طاسی، پروتز مو است.

پروتز مو چیست

انواع پروتز مو

پروتز مو در تراکم ها و انواع مختلفی طراحی شده است که می توان از آنها برای طاسی یا نازک شدن موها استفاده کرد. در زیر انواع پروتزها را معرفی می کنیم:

  • مدل توری

از پلی استر یا نایلون ساخته شده و اجازه عبور هوا یا عرق را می دهد. اگر فعالیت بدنی زیادی دارید که منجر به تعریق شدید می شود یا در آب و هوای گرم و مرطوب زندگی می کنید، پروتز موی توری بادوام و با کیفیت خواهد بود.

  • مدل Jellotour

این مدل شباهت زیادی به نوع توری دارد و بیشتر برای کسانی مناسب است که با نحوه نصب پروتز آشنایی ندارند. پروتز ژلوتور خط رویش مو را پوشش می دهد و قیمت کمتری نسبت به مدل توری دارد.

  • مدل توری کامل

این مدل از توری کامل استفاده می کند و به دلیل عدم وجود خط رویش مو کاملا طبیعی به نظر می رسد. از طرفی نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

  • مدل موی کامل

زمانی که فردی تمام موهای طبیعی خود را از دست داده است، از پروتز کامل مو استفاده می کند که کل پوست سر را می پوشاند.

  • مدل پوستی

جنس این نوع پروتز پلیمری مخصوص به نام سیلیکون است که به ظاهر طبیعی خط رویش مو کمک می کند. اگر در یک منطقه سرد زندگی می کنید یا بدن شما کمی عرق می کند، پروتز موی پوستی را انتخاب کنید که ظاهر طبیعی تری نسبت به سایرین دارد.

مطالب پیشنهادی  قیمت کاشت مو در تهران سال 1402

جنس مو در پروتز مو چیست؟

موهایی که در تولید پروتز مو استفاده می شود کاملا طبیعی و همانند موهای انسان است و به هیچ وجه حاوی موهای مصنوعی و پلاستیکی مانند کلاه گیس نیست. پروتز موی مورد استفاده در مرکز ترمیم مو مدریک از موهای طبیعی با کوتیکول ساخته شده است که ظاهری کاملا طبیعی را برای صاحب آن ایجاد می کند.

رنگ مو، نوع مو، مدل مو، ضخامت و تراکم مو در پروتزهای مختلف متفاوت است و این تنوع به افراد اجازه می دهد تا با توجه به موهای طبیعی خود مناسب ترین گزینه را انتخاب کنند.

علاوه بر این، به دلیل نوع طبیعی موهای مورد استفاده در پروتز مو مدریک، این موها قابل برس زدن و رنگ کردن هستند و حتی می توانید موهای مصنوعی را مانند موهای طبیعی با سشوار یا اتو صاف کنید.

جنس مو در پروتز مو چیست؟

ساختار پروتز مو چگونه است؟

پروتز مو از دو قسمت “پروتز پایه” و “موی پروتز” تشکیل شده است. پایه پروتز یک لایه مشبک بسیار ظریف است که با شبیه سازی پوست سر انسان ساخته می شود و امکان تبادل هوا را برای پوست سر فراهم می کند. موهای طبیعی مشابه موهای اصلی فرد یا به دلخواه در بالای این لایه قرار می گیرد.

تفاوت کاشت موی مصنوعی در پروتز با کلاه باعث می شود که پروتز غیرطبیعی شبیه کلاه نباشد و در نهایت این پروتز بر روی قسمت طاس سر ثابت شود.پایه های پروتز مو در سایزهای مختلف موجود است تا با توجه به ناحیه ریزش مو برای افراد مختلف قابل استفاده باشد.

چگونه پروتز مو را روی سر نصب کنیم؟

4 مرحله اصلی برای نصب پروتز مو وجود دارد:

  •  سایز کردن سر

سایز کردن سر برای به دست آوردن اندازه ناحیه ای که ریزش مو دارد انجام می شود. این مرحله اگر با دقت انجام شود برای نتیجه ای کاملا طبیعی و قرار دادن راحت تر پروتز بسیار مفید است.

  •  انتخاب پروتز مو

در این مرحله با توجه به نوع، رنگ، ضخامت، تراکم موهای طبیعی صورت و همچنین اندازه ناحیه ریزش مو، پروتز مناسب انتخاب می شود.

  •  قرار دادن پروتز مو

در این مرحله با استفاده از چسب های کراتینه گیاهی یا گیره های مخصوص، پروتز مو بر روی نواحی اندازه گیری شده نصب می شود. کلینیک مدریک در این مرحله از پروتزهای بلیچ شده استفاده می کند. بلیچینگ پروتز مو روشی است که در آن خط رشد پروتز با استفاده از مواد مخصوص به رنگ طلایی یا سفید تغییر می کند. این کار باعث می شود که گره های جلو از بین بروند و موها از پوست سر بیرون بیایند و ظاهری کاملا طبیعی به موها می بخشد.

  •  برش

در این مرحله پروتز مو با موهای طبیعی انسان ترکیب شده و مرز بین این دو از بین می رود. اهمیت تخصص آرایشگر در این مرحله بسیار مهم است. اگر آرایشگر تجربه کافی در این زمینه نداشته باشد، پروتز مو ظاهر طبیعی خود را از دست می دهد. در نهایت کار با انتخاب یک مدل موی زیبا و متناسب با فرم صورت کاربر به پایان می رسد. تمام این مراحل حدود 2 ساعت طول می کشد.

مطالب پیشنهادی  پروتز و ترمیم مو ارزان و به صورت اقساطی

ساختار پروتز مو چگونه است؟

چه کسانی می توانند از پروتز مو استفاده کنند؟

مردان و زنان در هر سنی می توانند از پروتز مو استفاده کنند. پروتز موی مردانه برای مردانی که دارای ریزش مو در جلو، پهلو، وسط یا پشت سر هستند بسیار مناسب است و مانند کلاه گیس به راحتی کنده نمی شود.

اکثر آقایان به دنبال پروتز دائمی موی مردانه هستند، اما باید بگوییم که روش پروتزمو یک تکنیک موقتی است و نمی توان آن را به صورت دائمی استفاده کرد. زیرا با رشد مو از ریشه پروتزها باید آن را ترمیم کرد. امروزه پروتز موی زنانه نیز بسیار رایج شده است زیرا خانم ها می توانند در کمترین زمان موهایی پرپشت، سالم و طبیعی داشته باشند.

تفاوت پروتز مو مردانه و زنانه در چیست؟

تفاوت های مهم بین پروتز مو مردانه و زنانه عبارتند از:

طراحی و شکل مو: اکستنشن های موی مردانه معمولاً به گونه ای طراحی می شوند که با موهای مردانه مطابقت داشته باشند و به نظر برسند، از جمله خطوط موی کشسان و زوایای مخصوص مردان. در مقابل، اکستنشن موی زنانه به گونه ای طراحی شده است که با موهای زنانه مطابقت داشته باشد و به نظر برسد که معمولا نرم تر و شفاف تر است.

قد و اندازه مو: اکستنشن موی مردانه معمولاً دارای طول کوتاه‌تر و سایز موهای بزرگ‌تر است، در حالی که اکستنشن‌های موی زنانه موهای بلندتر و کوچک‌تری دارند. این تفاوت ها متناسب با مدل موی جنسیت خاص است.

ترکیب رنگ مو: اکستنشن موهای مردانه معمولاً در رنگ‌های تیره‌تر مانند مشکی یا قهوه‌ای تیره طراحی می‌شوند، در حالی که اکستنشن‌های موی زنانه در رنگ‌های روشن‌تر مانند بلوند، کم‌رنگ یا قهوه‌ای روشن ارائه می‌شوند.

مواد ساخت: مواد مورد استفاده در پروتز مو می تواند متفاوت باشد تا با موهای مردانه یا زنانه مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، یک پروتز موی مردانه ممکن است از موهای طبیعی مردانه یا مواد مصنوعی مناسب برای مردان استفاده کند، در حالی که در پروتز موی زنانه ممکن است از موهای زنانه یا مواد مصنوعی با ویژگی های زنانه استفاده شود.

تفاوت پروتز مو مردانه و زنانه در چیست؟

مزایای استفاده از پروتز مو چیست؟

پروتزها با توجه به درجه طاسی فرد، جنسیت، رنگ و وضعیت موهای وی ساخته می شوند و دارای مزایای زیر هستند:

  • می توان از آن برای درمان انواع طاسی مانند آلوپسی آندروژنتیک، آلوپسی آره آتا، بیماران تحت شیمی درمانی و غیره استفاده کرد.
  • نتیجه بلافاصله پس از عمل قابل مشاهده است.
  • هزینه پروتز مو کمتر از کاشت مو است.
  • اگرچه دائمی نیست، اما راهی طولانی مدت محسوب می شود.
  • هیچ محدودیتی برای فعالیت های زندگی روزمره فرد مانند: ورزش، شنا، حمام کردن و خوابیدن ایجاد نمی کند.
  • هیچ گونه منع مصرفی برای پروتز مو وجود ندارد (به جز در موارد حساسیتی که ممکن است ناشی از هر یک از مواد استفاده شده در آن باشد. البته اکثر اجزای پروتز مو و مواد نگهدارنده آن ضد حساسیت هستند و به ندرت حساسیت ایجاد می شود).
  • پروتز مو یک روش برگشت پذیر است و اگر نتیجه رضایت بخش نباشد، امکان برداشتن آن وجود دارد.
  • بدون نیاز به جراحی و بیهوشی
  • جایگزینی مناسب برای کاشت موی دائمی
  • بسیار شبیه به موهای طبیعی است
  • مشاهده نتیجه پروتز بلافاصله پس از ترمیم مو
  • امکان اتو و سشوار یا رنگ کردن پروتز مو
  • امکان تغییر حجم مو با انتخاب تراکم تارهای مصنوعی
  • می توان از آن در افرادی که تحت شیمی درمانی و انواع طاسی هستند استفاده کرد
مطالب پیشنهادی  مراقبت های بعد از کاشت مو

مزایای استفاده از پروتز مو چیست؟

پروتز های مو چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری روش ترمیم مو با پروتز طبیعی مو از دو جنبه قابل بررسی است:

  • ماندگاری چسب پروتز مو پس از نصب

مدت زمانی که این چسب ها می توانند استحکام کافی داشته باشند به عواملی مانند رعایت نکات بهداشتی و نوع پوست افراد بستگی دارد. مدت زمانی که چسب های موی با کیفیت معمولاً استحکام دارند حدود 2-3 هفته پس از نصب است.

پس از این مدت کاربر باید به یکی از مراکز ترمیم مو مراجعه کرده و چسب پروتز مو را دوباره پر کند. این بازه زمانی ممکن است برای افرادی که پوست خشک دارند طولانی تر و برای افراد دارای پوست چرب کوتاه تر باشد.

  • دوام خود پروتز مو برای استفاده

عمر مفید پروتز مو و دوام آن در استفاده عوامل زیادی دارد. نوع موهای استفاده شده در ترمیم مو، نوع پایه پروتزهای مو، میزان توجه به نکات مراقبتی و بهداشتی در نگهداری از پروتز و …. از جمله مواردی هستند که دوام و عمر مفید ترمیم مو را تعیین می کنند.

به طور متوسط، پروتز مو بین 10 تا 15 ماه دوام می آورد. البته اگر تمام نکات مراقبت از پروتز مو را رعایت کنید و از مواد با کیفیت در ترمیم آن استفاده کنید، عمر مفید پروتز افزایش می یابد. پس از این مدت، اگر توری و پایه پروتز سالم بماند و فقط موها ریزش کنند، می توان پروتز را ترمیم کرد.

سخن نهایی در مورد پروتز مو چیست و چگونه انجام میشود؟

پروتز روشی جدید در کاشت و ترمیم مو می باشد که در این روش الیاف مصنوعی بر روی لایه های نازک پروتز نانو قرار می گیرد و با چسب یا گیره مخصوص روی پوست سر ثابت می شود. پروتز مو روشی ساده و بدون درد برای کاشت مو و ترمیم نواحی آسیب دیده سر است.

یکی از معایب این روش دائمی نبودن آن است یعنی برای حفظ وضعیت و کیفیت باید حداقل سالی یک بار به صورت دوره ای تعمیر و سرویس و تعویض شود. هنگام استفاده از پروتز باید تا حد امکان از انجام ورزش های شدید خودداری کرد زیرا باعث تعریق و شل شدن می شود.

مقالات پیشنهادی:

هلدینگ تبلیغاتی

پروتز موی مردانه

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید

به این مطلب امتیاز دهید
نیاز به مشاوره دارید؟