نحوه شست و شو سر بعد از پروتز مو

Home » نحوه شست و شو سر بعد از پروتز مو

نحوه شست و شو سر بعد از پروتز مو

نحوه شست و شو سر بعد از پروتز مو

نحوه شست و شو سر بعد از پروتز مو به چه صورت است؟ شستشوی پروتز مو کار سختی نیست. موهای مصنوعی شباهت زیادی به موهای طبیعی انسان دارند و مانند موهای طبیعی نیاز به نگهداری و مراقبت دارند. هنگام شستن پروتز مو باید از چنگ زدن و کشیدن بیش از حد تارهای مو که باعث جدا شدن آنها از پروتز می شود خودداری کرد و به یاد داشته باشید که از آب ولرم استفاده کنید.

همچنین باید از شوینده های ملایم استفاده کنید. معمولا بسیاری از کارشناسان استفاده از شامپو بچه را توصیه می کنند زیرا استفاده از این شامپوها کمترین آسیب را به موها وارد می کند. برای خشک کردن موها باید از حوله استفاده کنید.

به طور کلی افراد به ظاهر و نگهداری خود اهمیت زیادی می دهند و اگر مشکلی در ظاهرشان وجود داشته باشد نسبت به رفع آن اقدام می کنند یکی از اصلی ترین عواملی که ظاهر چهره را خراب می کند طاسی یا طاسی است. ریزش مو می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. معمولا پس از عوارض ریزش مو، افراد با روش های تقویتی یا کاشت مو آن را درمان می کنند.

در روش های تقویتی، فرد تحت نظر پزشک شروع به مصرف مواد مغذی احیا کننده موی مناسب با نوع مو می کند که از محصولات مختلفی تهیه می شود، ممکن است فرد علاوه بر تقویت مو، تراکم مو را افزایش دهد. روش خوب کاشت مو است.اما گاهی اوقات فرد بانک موی لازم برای کاشت مو را ندارد یا به دلیل جراحی انجام نمی دهد.برای این افراد ترمیم مو بهترین روش است زیرا در این روش دیگر انجام می شود. بدون نیاز به جراحی یا نیاز به بانک مو در زیر به بهترین روش ترمیم مو و نحوه شستشوی آن می پردازیم.

ترمیم مو به روش HRT

ترمیم موی HRT روشی است که در آن موهای جدید جایگزین موهای از دست رفته یا کم پشت می شوند.در ترمیم مو، موها روی یک شبکه نامرئی کاشته شده و تار به تار با کراتین گیاهی که کاملاً بهداشتی و ضد حساسیت است، ظرافت را روی پوست سر شبیه سازی می کنند. از نوع مش و موها به گونه ای ساخته شده اند که از موهای خود فرد قابل تشخیص نیستند و اطرافیان فرد متوجه ترمیم مو نمی شوند.

ترمیم مو نیازی به بانک مو ندارد و تراکم و مو رشد نمی کند ترمیم مو با روش HRT نیاز به دوره نقاهت و مراقبت خاصی ندارد و پس از انجام آن فرد می تواند فعالیت های روزانه خود مانند ورزش را برای انجام کارهای روزانه و … تراکم مو در این روش کاملا وابسته به نیازهای فردی است و این روش دارای خط رشد و جداسازی کاملا طبیعی است معمولا هر 15 روز یکبار نیاز به ترمیم ریزش مو وجود دارد که انجام آن بسیار سخت است. آسان است متوسط ​​طول عمر ترمیم مو را می توان بین 2 تا 3 سال تخمین زد (البته طول عمر ترمیم مو کاملاً به شرایط نگهداری فردی بستگی دارد).

مطالب پیشنهادی  قیمت ترمیم مو چقدر است و چگونه محاسبه می شود ؟

ترمیم مو به روش hrt

نحوه شست و شوی پروتز مو

  •  قبل از خیس کردن پروتز مو، آن را با یک شانه دندان درشت شانه کنید. بهتر است شانه زدن را از ساقه شروع کنید و به سمت ریشه حرکت کنید.
  • مانند شستشوی معمولی مو، پوست سر و پروتز مو را خیس کنید.
  •  همیشه از آب ولرم استفاده کنید و از شستشو با آب داغ خودداری کنید. اجازه دهید آب به آرامی در جهت رشد مو در پوست سر جریان یابد.
  •  پس از خیس کردن پوست سر و موهای خود، مقدار کمی شامپو استفاده کنید و با انگشتان خود به آرامی آن را در جهت پایین به موها بمالید. از مالیدن موها به یکدیگر یا چیدن موها در پوست سر خودداری کنید. سپس به طور کامل آبکشی کنید.
  •  موها را در یک حوله بپیچید و آب اضافی آن را بگیرید. سپس از نرم کننده استفاده کنید. (آب زیاد در مو از جذب نرم کننده جلوگیری می کند.)
  •  مانند قبل، نرم کننده را با انگشتان خود روی موها بمالید و سپس با شانه آن را پایین بیاورید. بگذارید 2 تا 5 دقیقه روی موها بماند.
  •  موها را آبکشی کرده و با حوله خشک کنید. توجه داشته باشید که تماس خشن حوله با پایه قطعه مو ممکن است باعث شکستن تارهای مو شود.

شامپو پروتز مو

نکته مهم این است که بعد از پروتز مو باید به تمرینات مختلف نگهداری مو برای افزایش طول عمر این روش توجه کرد و آنها را انجام داد. مهمترین قسمت آموزش های ذکر شده نحوه شست و شوی مو بعد از ترمیم مو می باشد که باید با شامپوهایی استفاده شود که نسبت به سایر شامپوها قلیایی کمتری دارند و همچنین بهتر است مارکی را انتخاب کنید که بتوانید در آن مطمئن شوید. معمولاً مراکز معتبر پروتز مو، برند و نوع شامپوی مناسب برای مو و پوست سر را به شما معرفی می کنند.

به طور طبیعی شامپویی که برای موهای پروتز شده باید استفاده شود با شامپوهای معمولی متفاوت است، زیرا موهای ترمیم شده حساس هستند و ترجیحاً از شامپوهای باکیفیت و استاندارد استفاده شود.

  1.  شامپوهایی که حاوی مواد قلیایی غیر استاندارد هستند، بیشتر حساسیت زا هستند و باعث بیماری های پوستی مختلف می شوند.
  2. قبل از خرید شامپو باید به این نکته توجه کنید که شامپوی فوق مخصوص نوع موهای شما (موهای خشک، موهای چرب، موهای معمولی و …) است.
  3.  اگر شوره سر دارید، مطمئن شوید که از شامپوهای معمولی استفاده نکنید زیرا شوره سر را بدتر می کند.
  4.  اگر موهای چرب دارید باید از شامپوهای مخصوص موهای چرب استفاده کنید تا بتوانید چربی موهایتان را کنترل کنید.
  5. به افراد بالای 52 سال و همچنین کودکانی که هنوز به سن بلوغ نرسیده اند توصیه می شود از شامپو بچه استفاده کنند، زیرا موهای این گروه نیازی به مواد قلیایی ندارد.
مطالب پیشنهادی  چه درمان هایی برای ریزش مو برای خانم ها وجود دارد؟

نحوه تمیز کردن پروتز مو

خوشبختانه پروتز مو قابل شستشو است و کسانی که از پروتز مو برای اصلاح موهای خود استفاده می کنند می توانند به راحتی به دستشویی  یا به استخر و جکوزی بروند. ضمناً این عزیزان می توانند در مواقع نیاز به راحتی پروتز موهای خود را بشویند و مجدداً از آن استفاده کنند. در واقع می توان پروتز مو را هنگام شستشو روی سر گذاشت و از سر خارج کرد و شست.

نحوه تمیز کردن پروتز مو

ماندگاری پروتز مو چقدر است؟

پروتز مو از موهای طبیعی انسان ساخته می شود که روی غلاف بسیار نازکی به ضخامت یک تا دو میلی متر به سر متصل می شود. در پروتز مو، تار به تار با مهارت خاصی روی پایه مش می‌بندند و به گونه‌ای می‌بندند که در جهت رشد طبیعی مو قرار گیرند، به طوری که این موها مانند موهای انسان آسیب‌پذیر و شکننده هستند.

همچنین ممکن است آسیب ببینند و خراب شوند. متخصصان بر این باورند که طول عمر و ماندگاری پروتز مو با نگهداری و مراقبت از آنها ارتباط مستقیم دارد و اگر اکستنشن مو از موهای طبیعی باشد، بسته به شرایط نگهداری بین 1 تا 2 سال دوام خواهد داشت. البته، شما باید آنها را مانند موهای طبیعی واقعی نگهداری کنید

مناسب ترین روش برای شستشوی پروتزهای مو

شستشو و مراقبت از پروتز مو باید بر اساس رشد آن در خارج از پوست سر انجام شود. به همین دلیل هنگام شستن آنها باید دقت بیشتری داشته باشید. به عنوان مثال، شامپوی زیاد می تواند به پروتز مو آسیب برساند و آن را خشک کند. مثل همیشه خوب است، هر سه روز یک بار آنها را بشویید. توجه داشته باشید که راهنمای نحوه شستن پروتز مو برای زمانی که روی سر شماست نیست. اما برای اینکه آن را از سر خود بیرون کنید. پروتز موهای خود را حداکثر هر 10 تا 14 روز بشویید.

بهترین روش شستشوی پروتز مو این است که هنگام شستن پروتز مو بهتر است بعد از شامپو رنگی و شامپوی مرطوب کننده به طور مداوم استفاده شود. همچنین از شامپوهای طراحی شده برای موهای چرب و چرب استفاده نکنید و در عوض شامپوهایی را برای موهای رنگ شده یا موهای خشک شده انتخاب کنید. زیرا رطوبت پروتز مو را تامین می کنند و از گره خوردن آن جلوگیری می کنند.

روش شستن موهای مصنوعی به این صورت است که شستن موها را باید از داخل شروع کنید. ابتدا آن را وارونه می کنیم تا پایه پروتز به سمت بیرون باشد سپس آن را از وسط تا کرده و شامپو می ریزیم. توجه داشته باشید که کف شامپو به تمام نقاط پروتز مو می رسد. سپس به آرامی ماساژ دهید تا کف کند و خود به خود به قسمت های مودار فوم برسد و آبکشی شود.

مطالب پیشنهادی  جدیدترین روش ترمیم مو در دنیا چیست؟

آبکشی را با آب ولرم شروع کنید و تا 2 بار آبکشی را ادامه دهید تا پروتز مو کاملا شسته شود سپس برای خشک شدن موهای کلاه گیس با حوله آب را از روی موها جدا کرده و سپس با سشوار خشک کنید. نکته مهمی که در شستن پروتز مو باید به آن توجه کرد این است که سشوار را در جای ثابتی قرار ندهید و به طور مداوم آن را جابجا کنید تا به پروتز مو آسیبی وارد نشود.

چگونه از خشک شدن پروتز مو جلوگیری کنیم؟

  • موهای خود را با دقت بشویید

یکی دیگر از راه های جلوگیری از خشک شدن پروتز مو این است که موهای خود را با دقت و به آرامی بشویید. هرگز نباید موهای خود را بگیرید و در جهات مختلف بشویید. موهای شما را خشک و پف می کند! برای جلوگیری از خشک شدن پروتز مو باید موها را با حرکات سبک از بالا به پایین مالش و شستشو داد. استفاده از شامپو و نرم کننده موهای مصنوعی را فراموش نکنید. در این صورت از آسیب احتمالی موها جلوگیری می کنید و همچنین از خشک شدن بیش از حد موها جلوگیری می کنید.

  • موهای شما آب بیشتری دریافت خواهند کرد

بعد از دوش گرفتن اجازه ندهید آب اضافی روی موهای مصنوعی باقی بماند. این کار برای موهای شما مشکل ایجاد می کند. به طور کلی، پس از دوش گرفتن و شستن موها، باید به آرامی با یک حوله نرم، آب اضافی موهای خود را پاک کنید. هرگز موهای خود را سشوار خشک نکنید! حرکات شما روی موها باید بسیار ملایم باشد.

  • از محصولات مناسب برای موهای مصنوعی استفاده کنید

برای جلوگیری از خشک شدن پروتز مو، به محصولات مراقبتی با فرمول خاص نیاز دارید. پس هرگز موهای مصنوعی را با محصولات معمولی نشویید! محصولات مناسب برای موهای مصنوعی محصولاتی هستند که معمولاً روی موهای معمولی خود استفاده نمی کنید! بنابراین، پس از جراحی پروتز مو، باید محصول مناسب موهای خود را تهیه کنید.

چگونه از خشک شدن پروتز مو جلوگیری کنیم؟

نکته نهایی در مورد نحوه شست و شو سر بعد از پروتز مو

شستن پروتز مو را برای شما عزیزان در مرکز کلینیک مدریک پوشش داده ایم. اگر می خواهید از پروتز مو برای ترمیم موهای خود استفاده کنید، نکات زیر را در مورد شستن پروتز مو رعایت کنید. به خاطر داشته باشید که از این طریق می توانید مدت زمان پروتز مو را افزایش دهید.

شما می توانید با مراجعه به مرکز موی ایندرا جهت ترمیم مو به روش پروتز مو، آن را زیر نظر کارشناسان ما در این مجموعه انجام دهید تا نتیجه رضایت بخش و مناسبی به دست آورید.

 

مقالات پیشنهادی

هلدینگ تبلیغاتی

پروتز مو چیست و چگونه انجام میشود؟

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید

به این مطلب امتیاز دهید
نیاز به مشاوره دارید؟