چه درمان هایی برای ریزش مو برای خانم ها وجود دارد؟

Home » چه درمان هایی برای ریزش مو برای خانم ها وجود دارد؟

چه درمان هایی برای ریزش مو برای خانم ها وجود دارد؟

چه درمان هایی برای ریزش مو برای خانم ها وجود دارد؟

درمان ریزش مو خانمها باید با توجه به علت ریزش مو انجام شود: عواملی مانند اختلالات هورمونی، استرس، عدم مراقبت مناسب از مو، کمبود ویتامین ها و مواد معدنی و …. می تواند باعث ریزش مو شود. وقتی علت برطرف شد، ریزش مو خود به خود از بین خواهد رفت.

اکثر خانم ها ریزش مو را در سنین مختلف تجربه می کنند که در سنین 40 تا 50 سالگی بیشتر قابل مشاهده است. علل ریزش مو در زنان به عوامل زیادی از جمله سبک زندگی، رژیم غذایی، بیماری ها، اختلالات ژنتیکی و هورمونی و غیره بستگی دارد.

لازم به ذکر است که اولین قدم در درمان ریزش مو در خانم ها، کشف علت ریزش مو و قدم دوم درمان آن است، به طوری که بسیاری از افراد پس از تحقیق در مورد علل ریزش مو، به سراغ آنتی بیوتیک ها. مکمل های ضد ریزش مو مانند هرویت، هرتامین، فولیکوژن و یون روی که فواید زیادی برای پوست، مو و ناخن دارد و حاوی انواع ویتامین ها و مواد مغذی است. در ادامه مقاله به شایع ترین علل ریزش موی زنانه و راه حل های درمان آن می پردازیم پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

علل ریزش مو در زنان

کارشناسان علل ریزش موی زنانه را به چند دسته کلی و اساسی طبقه بندی می کنند. در واقع برخلاف مردان، زنان به دلایل خاصی بیشتر در معرض ریزش موی شدید هستند. دلایل اصلی ریزش مو در زنان عبارتند از:

  • شروع یائسگی
  • افزایش سطح هورمون آندروژن
  • کاهش ترشح هورمون های استروژن و پروژسترون
  • شروع بارداری
  • استرس و فشار روانی
  • نارسایی کمبود آهن
  • ابتلا به اختلال تیروئید یا بدتر شدن آن
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک
  • شیر دادن
  • کمبود ویتامین B
  • عدم تعادل هورمونی

گاهی اوقات دلایل ریزش موی شدید چیزی نیست جز تغییرات هورمونی و تغییرات طبیعی که زنان در طول زندگی خود تجربه می کنند. ریزش موی شدید می تواند ناشی از یک بیماری جدی باشد. در این صورت می توان با مراجعه به پزشک، بررسی علائم، بررسی سابقه پزشکی و بررسی نتایج آزمایش ریزش مو، علل ریزش موی شدید را کشف کرد.

در حالی که ریزش مو بخشی از روند پیری در مردان در نظر گرفته می شود، ریزش مو در زنان می تواند دلایل زمینه ای متفاوتی داشته باشد. به همین دلیل است که متخصصان همیشه به دنبال پاسخی برای علت ریزش شدید مو در زنان هستند. سبک زندگی، ژنتیک، بیماری های خاص، تغییرات هورمونی و دوره های مختلفی که خانم ها در زندگی خود می گذرانند می توانند از دلایل ریزش موی شدید باشند.

علل ریزش مو در زنان

شایع‌ترین علل ریزش مو در زنان

قبل از پرداختن به راه های درمان ریزش مو در خانم ها، بهتر است با علل ریزش مو آشنا شده و آن را بشناسید. شایع ترین دلایل ریزش مو در زنان عبارتند از:

  • (سندرم پلی کیستیک): انواع کیست های تخمدان که منجر به ریزش مو و نازک شدن مو در زنان می شود.
  • (اختلال غده تیروئید): کم کاری یا پرکاری غده تیروئید یکی دیگر از علل ریزش مو است که امروزه بسیار شایع است.
  • (ریزش موی سکه ای): داشتن اختلال در سیستم ایمنی و تخریب فولیکول های سالم توسط گلبول های سفید اشتباه نیز از دیگر علل ریزش مو در زنان است.
  • (انواع عفونت قارچی): وجود انواع عفونت قارچی مانند پسوریازیس پوست سر که بسیار شبیه ریزش مو است اما با داروهای ضد قارچ درمان می شود.
  • (عدم تعادل هورمونی بعد از زایمان): اختلالات گسترده در هورمون های بدن در دوران بارداری و بعد از زایمان که با افزایش تستوسترون و کاهش پروژسترون همراه بوده و تاثیر بسزایی بر روی مو دارد و خانم ها با کاهش مو مواجه می شوند.
  • (یائسگی): تغییرات قابل توجه هورمون ها در این دوران باعث ریزش مو در زنان می شود.
  • (قرص های ضد بارداری): مصرف قرص های ضد بارداری برای جلوگیری از بارداری باعث قطع تخمک گذاری و تغییرات هورمونی قابل توجهی می شود.
  • (رژیم غذایی ناسالم): بسیاری از خانم ها در رژیم غذایی خود فقط به دنبال کاهش وزن هستند و اصول رژیم را رعایت نمی کنند، به همین دلیل زمانی که با کمبود برخی ویتامین ها و مواد مغذی مواجه می شوند شاهد ریزش مو در افراد خواهیم بود.
  • (رفتار نامطلوب با مو): بسیاری از افراد از اتو مو، رنگ های شیمیایی مختلف، ژل مو، فرآورده های نامناسب و … استفاده کرده اند. بارها در زندگی من که نتیجه ای جز ریزش مو نداشته است. به یاد داشته باشید که برس زدن موهای خیس، سفت شدن بافت مو و نشستن منظم موها نیز از دلایل ریزش مو هستند.
  • (شیمی درمانی): بیماری هایی مانند سرطان که معمولاً با شیمی درمانی برای از بین بردن سلول های سرطانی قابل درمان هستند، اثرات زیادی بر روی فولیکول های مو دارند و منجر به ریزش مو می شوند.
  • (استرس و اضطراب): فشار روانی، اختلالات عصبی، استرس و شوک عصبی که فرد در طول روز تجربه می کند منجر به اختلال عملکرد فولیکول های مو و ریزش مو می شود.
مطالب پیشنهادی  قیمت ترمیم مو چقدر است و چگونه محاسبه می شود ؟

انواع روش‌های درمان ریزش مو زنان

درمان ریزش مو زنانه یکی از مواردی است که اگر به موقع به آن توجه نشود و اقدامات لازم در خصوص آن انجام نشود، شانس موفقیت درمان کمتر خواهد بود. به عنوان مثال، هنگامی که صحبت از درمان طاسی با الگوی زنانه (آلوپسی آندروژنیک) می شود، که معمولاً در اواخر نوجوانی شروع می شود، هرچه درمان زودتر شروع شود، احتمال موفقیت بیشتر است.

چندین گزینه درمانی برای ریزش موی زنانه وجود دارد، از جمله داروهای موضعی و گزینه هایی از جمله پرتودرمانی، هورمون درمانی، و گزینه های جراحی و پیوند مو. البته درمان را می توان با استفاده از روش های درمانی دیگری مانند تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی، استفاده از ترکیبات دارویی گیاهی و درمان های خانگی و روش های دیگر انجام داد.

از آنجایی که آلوپسی آندروژنیک معمولاً در سنین پایین شروع می شود، برخی از زنان ممکن است در اواخر نوجوانی یا اوایل دهه بیست ریزش مو را تجربه کنند. بنابراین باید به دنبال راه‌هایی برای جلوگیری از ریزش مو در دختران نوجوان این دوره بود و روش‌هایی برای درمان ریزش موی زنانه برای این گروه در نظر گرفت. تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم بسیار مهم است.

انواع روش‌های درمان ریزش مو زنان

 درمان ریزش مو با جراحی کاشت مو

در برخی موارد که فرد به درمان های مختلف پاسخ خوبی نمی دهد، پزشک درمان قطعی طاسی الگوی زنانه را در نظر می گیرد. جراحی یا کاشت مو روشی موثر برای درمان ریزش موی زنانه است.

در این روش تکه های کوچک پوست برداشته شده و به نواحی افتاده و کچل اضافه می شود. در نتیجه در این نواحی موهای خود فرد به طور طبیعی رشد می کند. هدف کاشت مو در واقع برداشتن فولیکول های کوچک مو از یک قسمت سر و اضافه کردن آنها به قسمت آسیب دیده است. درمان ریزش موی زنانه از طریق جراحی یا کاشت مو می تواند بسیار گران تر از سایر روش ها باشد.

مطالب پیشنهادی  پروتز و ترمیم مو ارزان و به صورت اقساطی

درمان ریزش مو با اکستنشن و پروتز مو

برخی از زنان برای ضخیم تر و بلندتر کردن موهای خود به درمان های دیگر ریزش مو روی می آورند. استفاده از کلاه گیس و موهای مصنوعی یکی از این روش هاست. روش دیگر درمان طاسی زنانه با اکستنشن مو است. در این روش موهای اضافی به موهای اصلی فرد اضافه شده و حالت طبیعی تری دارند.

روش دیگر پروتز مو است که در آن کلاهی شبیه به موی انسان به قسمت پایین سر بسته می شود، این روش بیشتر برای کسانی استفاده می شود که در برخی از قسمت های سر طاسی دارند یا موهایشان بسیار نازک است.

 درمان ریزش موها در زنان با مزوتراپی

در روش درمانی دیگری که برای درمان ریزش موی زنانه استفاده می شود، شکاف های مو با یک روش درمانی پر می شود. مزوتراپی مزایای زیادی برای درمان ریزش مو دارد. به خصوص در درمان طاسی زنانه (آلوپسی آندروژنیک) استفاده از تکنیک مزوتراپی همراه با درمان ماینوکسیدیل تأثیر بسزایی در درمان و کاهش ریزش مو دارد.

 درمان ریزش موها در زنان با مزوتراپی

مراقبت از مو برای خانم ها

در برخی موارد می توانید با تغییرات کوچک و آسان به ریزش موی خود کمک کنید. این نکات ساده در واقع بخشی از مراقبت روزانه از موی شما می شود. مراقبت از موی زنانه بهترین روش برای پیشگیری و درمان ریزش موی زنانه است.

این عناصر می تواند شامل درمان های مختلفی باشد که به تقویت مو و حفظ سلامت و شادابی آن کمک می کند. به عنوان مثال، هنگام شستن، خشک کردن و برس زدن موهای خود ملایم باشید. تا حد امکان از بستن موها خودداری کنید.

استفاده از اتوهای بسیار داغ و اتوهای فر را محدود کنید، زیرا این ابزارهای حرارتی می توانند موهای شما را ضعیف کنند. اگر سیگار می کشید، اکنون زمان خوبی برای ترک آن است. احتمال ریزش مو و حتی سفیدی مو در افراد سیگاری بسیار بیشتر از افراد غیر سیگاری است. استرس و اضطراب نیز می تواند باعث ریزش مو شود. بنابراین، درمان استرس و افسردگی نیز بخشی از روال مراقبت از مو برای زنان است.

استفاده از کرم ها و ماسک های تقویت کننده مو، استفاده از مرطوب کننده های مو و سایر اصول مراقبت روزانه از مو می تواند از ریزش مو جلوگیری کرده و میزان ریزش مو را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. روش های مراقبت از موی زنانه باید در کنار روش های درمان ریزش موی زنانه جدی گرفته شود.

توصیه‌هایی برای پیشگیری از ریزش مو در خانم‌ها

اگر توصیه های زیر را رعایت کنید، تغییرات قابل توجهی در رشد موهای خود خواهید دید:

  • یک برنامه مراقبت از مو داشته باشید. به عنوان مثال، روغن درمانی را حداقل دو بار در هفته انجام دهید.
  • همیشه بعد از حمام موهای خود را با روغن های گیاهی آبرسانی کنید.
  • هنگام استفاده از سشوار، از پخش کننده های حرارتی استفاده کنید.
  • استفاده از شامپو و سایر پاک کننده ها و مواد شیمیایی را به حداقل برسانید.
  • خشکی و شکنندگی مو را درمان کنید تا منجر به نازک شدن مو نشود.
  • موهای خود را در حمام شانه نکنید.
  • از محصولات ملایم و ترجیحا طبیعی برای موهای خود استفاده کنید.
مطالب پیشنهادی  پروتز مو چه تفاوتی با کاشت مو دارد؟

بهترین درمان ریزش موی زنان

همانطور که گفته شد بهترین راه وجود ندارد و درمان ریزش مو زنانه با توجه به علت ریزش مو و شدت آسیب انتخاب می شود. اما بهترین درمان، مراقبت از خود و مراقبت از مو است. اگر باردار هستید، تغییرات هورمونی عمده ای را تجربه می کنید، از یک اختلال خاص زنان رنج می برید، یا در دوران یائسگی هستید، این چند نکته را دنبال کنید تا ببینید چگونه در کنترل ریزش مو کار می کنند:

  • ورزش؛ ورزش گردش خون را در پوست افزایش می دهد و از بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری کبد چرب پیشگیری می کند. بنابراین با ورزش می توانید سلامت و زیبایی موهای خود را حفظ کنید
  • آب بیشتری بنوشید؛ خانم ها برای حفظ زیبایی و سلامت پوست و مو باید در طول روز آب کافی بنوشند
  • استرس خود را کاهش دهید و از موقعیت های استرس زا دوری کنید
  • از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید و غذاهایی بخورید که برای افزایش ضخامت، درخشندگی و سلامت پوست و مو مفید هستند.
  • غذاهای محرک استروژن مصرف نکنید. برخی غذاها مانند سویا، میوه ها، دانه های کتان و کرن بری استروژن را افزایش داده و ریزش مو را کاهش می دهند.

بهترین درمان ریزش موی زنان

هزینه پروتز و ترمیم مو خانمها در شهریار

همانطور که می دانید، تا زمانی که اطلاعاتی در مورد هزینه عمل های زیبایی نداشته باشید، انجام آنها غیرممکن است. در این رابطه باید بگوییم که یکی از راه های درمان ریزش موی شدید پرواز و ترمیم مو است که هزینه آن به عوامل مختلفی بستگی دارد.

اینکه شما از چه روشی برای مو استفاده می کنید و همچنین مهارت، تجربه، تخصص و دانش پزشک شما در انجام این روش بر هزینه آن تأثیر می گذارد. نکته دیگر این است که نباید از هزینه های مربوط به کلینیک، پرسنل، تجهیزات و… غافل شوید. هر کدام از اینها تأثیر جداگانه ای بر هزینه ها دارد.

برای مشاوره تقویت مو و استعلام هزینه پروتز و ترمیم مو و مشاوره رایگان می توانید با شماره تلفن درج شده دد سایت تماس بگیرید. مشاورین کلینیک مدریک در شهریار تهران در هر زمان آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

نکته نهایی در مورد درمان ریزش مو خانمها

ریزش مو مشکلی است که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. ریزش مو باعث کاهش عزت نفس فرد می شود و باعث ایجاد مشکلاتی در روابط خانوادگی و اجتماعی می شود. روش های مختلفی برای درمان ریزش مو وجود دارد. اما ما یک روش موثر را به شما پیشنهاد می کنیم که استفاده از پروتز و ترمیم مو در کلینیک مدریک در شهریار تهران است.

مقالات پیشنهادی: هلدینگ تبلیغاتی تابلوشو

بهترین دکتر کاشت مو در تهران شهریار

 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید

به این مطلب امتیاز دهید
نیاز به مشاوره دارید؟