ترمیم مو چیست و چگونه انجام میشود؟

Home » ترمیم مو چیست و چگونه انجام میشود؟

ترمیم مو چیست و چگونه انجام میشود؟

ترمیم مو چگونه انجام می شود

ترمیم مو چیست؟ ریزش مو بسیاری از زنان و مردان را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. ترمیم مو یکی از بهترین گزینه های درمانی برای ریزش مو و طاسی است. انتخاب بهترین کلینیک برای ترمیم و کاشت مو اولین قدم برای دستیابی به نتیجه مطلوب است. روش ترمیم مو روشی جدید و غیر جراحی برای ترمیم موهای از دست رفته است.

طاسی همیشه یکی از دغدغه های بشر بوده است. از حدود 5000 سال پیش، هنوز به دنبال راهی برای حل مشکل طاسی هستند. در این دوران درمان های مختلفی مانند روش های پزشکی و جراحی برای جلوگیری از ریزش مو پدید آمده است و حتی در برخی موارد درمان دائمی و دائمی برای طاسی وجود دارد. قبل از انتخاب هر روش درمانی باید علل ریزش مو بررسی شود. زمانی که مشکل ریزش مو داریم و نیاز به تقویت یا ترمیم مو داریم، زمانی که سرعت ریزش مو از سرعت رشد مو بیشتر است.

باید بدانیم که از 80 تا 100 هزار تار موی سر، 50 تا 100 تار مو به طور طبیعی می ریزد که 80 درصد موها رشد می کنند. می‌توانیم ترمیم موی طبیعی را راهی عالی برای جایگزینی موهای از دست رفته بنامیم. البته افراد زیادی هستند که از مشکل طاسی رنج نمی برند اما کم مویی آنها را آزار می دهد.

برای این دسته از افراد، کاشت موی طبیعی مانند کلید یک باغ است. البته ناگفته نماند که پزشکان و متخصصان کاشت مو هرگز این روش را در گام اول ارائه نمی دهند، بلکه ابتدا روش های درمانی متفاوتی مانند دارو درمانی و … در نظر گرفته می شود که این درمان ها پاسخگوی مشکل ریزش موی شدید و یا … نباشد. اگر فرد از طاسی رنج می برد، ترمیم از طریق کاشت موی طبیعی ساده ترین، آسان ترین و سریع ترین راه برای رسیدن به ظاهر ایده آل است.

ترمیم مو چیست؟

ترمیم مو روشی است که در آن از موهای طبیعی یا مصنوعی برای ضخیم تر و زیباتر کردن موها استفاده می شود. روش های مختلفی برای ترمیم مو وجود دارد، برخی از این روش ها اثر کوتاه مدت و برخی دیگر اثر طولانی مدت دارند.

اگر می خواهید جدیدترین روش های ترمیم مو را بشناسید یا به دنبال بهترین روش ترمیم موی سازگار با نوع موی خود هستید، انواع روش های ترمیم مو را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید تصمیم خوبی برای انتخاب مناسب بگیرید.

انواع روش‌های ترمیم مو

انواع روش‌های ترمیم مو

برای ترمیم مو روش های مختلفی وجود دارد که هر کدام با فرآیند متفاوتی باعث زیبایی بیشتر مو و ترمیم آن می شود. در زیر با برخی از این روش ها آشنا می شویم:

ترمیم مو HRP

ترمیم مو HRP (Hermetic Pharma SP55) یک درمان انقلابی برای ریزش مو، ریش یا ابرو است. فرمول HRP بر تقویت ریشه و فولیکول مو، با استفاده از تحقیقات جدید برای تحریک رشد تمرکز دارد. ترکیبات فعال HRP تولید سلول های مو را تحریک کرده و تمام مواد مغذی لازم را برای ترمیم موهای آسیب دیده فراهم می کند.

در نتیجه با روش HRP موها نسبت به قبل سالم تر و قوی تر شده و بسیار پرپشت به نظر می رسند. روش ترمیم مو HRP یک جایگزین عالی و طبیعی برای ماینوکسیدیل است.

ترمیم مو به روش HRT

درمان HRT شامل کاشت مو با الیاف مصنوعی است زیرا گاهی اوقات موهای افراد به قدری ضعیف است که نمی توانند از روش های کاشت مو معمولی استفاده کنند. در ترمیم موی HRT که به آن ترمیم موی رشته به رشته نیز می گویند، موهای مصنوعی روی پوست سر قرار داده می شود تا ظاهری شبیه به موهای طبیعی ایجاد کند.

مطالب پیشنهادی  پروتز و ترمیم مو ارزان و به صورت اقساطی

همانطور که گفته شد این روش برای افرادی مناسب است که به دلایلی موهای بسیار ضعیفی دارند و یا از بیماری های خاصی رنج می برند که باعث ریزش شدید مو شده است.

ترمیم مو با پی آر پی

در ترمیم مو با پی آر پی با استخراج پلاکت ها از خون فرد و تزریق مجدد آن به پوست سر، فولیکول مو را تقویت می کنند. مزیت PRP کم تهاجمی بودن آن است، زیرا هیچ جای زخمی روی پوست باقی نمی ماند و نیازی به برش یا جراحی نیست.

با این روش بعد از حدود 2 تا 3 ماه می توانید کم کم نتایج را مشاهده کنید، اما ممکن است برای گرفتن نتیجه PRP برای تزریق به پزشک مراجعه کنید. ترمیم موهای آسیب دیده با پی آر پی یکی از روش های ترمیم مو است که به دلیل ماهیت بی دردسر آن در بین بسیاری از افرادی که به دنبال ترمیم مو هستند محبوب است.

ترمیم مو به روش فرنچ لس

ترمیم مو به روش فرنچ لس

تکنیک ترمیم مو به روش فرنچ لس با استفاده از روش‌های غیرجراحی باعث می‌شود موها ظاهر بهتری داشته باشند.ترمیم مو به روش فرنچ لس برای افرادی مناسب است که موهای بسیار ضعیفی دارند و نمی توانند کاشت مو انجام دهند. ترمیم ترمیم مو به روش فرنچ بر روی یک توری مخصوص مصنوعی یا طبیعی مو انجام می شود و با استفاده از یک چسب قوی روی سر قرار می گیرد.

در صورتی که فردی تمایلی به استفاده از چسب نداشته باشد، می تواند موهای ساخته شده به روش ترمیم مو به روش فرنچ لس را با استفاده از قیطاندن مو و یا به هم وصل کردن آن با گیره های کوچک روی سر خود قرار دهد.

نوع مو در توری فرنچ لس یا موی طبیعی انسان یا الیاف مصنوعی است. استفاده از موهای طبیعی در توری فرانسوی می تواند کمی گرانتر از موهای مصنوعی باشد. تفاوت روش ترمیم مو به روش فرنچ لس با روش HRT در این است که روش HRT تار مو را به تار می چسباند یا ترمیم می کند اما موهای توری فرانسوی بر روی یک توری مخصوص گروه بندی و طراحی می شوند.

ترمیم مو به روش مایکروپوینت

آیا تا به حال در مورد روش مایکروپوینت شنیده اید؟ جالب اینجاست که در ترمیم موی مایکروپوینت، نوع خاصی از موهای نایلونی به موهای طبیعی فرد متصل می شود تا حجم مو بیشتر به نظر برسد. در روش اکستنشن میکرو نقطه ای، موهای مصنوعی با گره های بسیار ظریف به هر قسمت از موهای طبیعی چسبانده می شود.

گره ها به قدری کوچک هستند که حتی در صورت استفاده در نزدیکی شقیقه ها یا پیشانی قابل توجه نیستند. این روش که بیشتر به تکنیک ترمیم موی زنانه معروف است، نه تنها در یک جلسه، بلکه به طور مکرر انجام می شود و موها را پرپشت تر نشان می دهد.

مزایای ترمیم مو

مزیت ترمیم مو این است که درد ندارد و در برخی از روش های دیگر مشکلی وجود ندارد که باعث عفونت شود و می توانید با خیالی آسوده ترمیم مو را انتخاب کنید. و مورد دیگر اینکه در ریکاوری نیازی به بانک مو نیست.

  • تکنیک ترمیم مو بسیار سریع در یک جلسه انجام می شود.
  • هزینه آن نسبت به سایر روش های کاشت مو بسیار کمتر است.
  • از نظر سلامت 100% تضمینی بوده و برای پوست و مو هیچ عارضه ای ندارد.
  • هر کاری که بتوان با موهای طبیعی انجام داد با این مو قابل انجام است
  • اگر پدیده جدیدی در پزشکی ظاهر شود، به راحتی می توان آن را جایگزین کرد.
  • خانم ها هم می توانند از این روش استفاده کنند.
مطالب پیشنهادی  نحوه شست و شو سر بعد از پروتز مو

ترمیم مو برای چه کسانی مناسب است؟

ترمیم مو برای چه کسانی مناسب است؟

ریزش مو می تواند افراد با هر جنسیت و سن را تحت تاثیر قرار دهد. چه مرد باشید و چه زن، با موهای نازک، خط مو در حال عقب نشینی یا لکه های طاس، درمان های ترمیم مو راه حلی برای بازیابی قفل های طبیعی شما ارائه می دهد.

در مردان، ترمیم مو معمولاً برای درمان طاسی با الگوی مردانه دنبال می‌شود. این بیماری ارثی باعث می شود که فولیکول های مو در پوست سر به تدریج کوچک شده و منجر به ریزش دائمی مو شود. تکنیک های کاشت مو مانند استخراج واحد فولیکولی (FUE) یا پیوند واحد فولیکولی (FUT) می تواند به طور موثر حجم از دست رفته را بازگرداند و ظاهری جوان تر ایجاد کند.

زنان همچنین انواع مختلفی از ریزش مو را تجربه می کنند، مانند طاسی با الگوی زنانه یا نازک شدن به دلیل تغییرات هورمونی، استرس یا شرایط پزشکی. درمان های ترمیم مو که به طور خاص برای زنان طراحی شده اند، می توانند با تحریک رشد جدید از طریق روش هایی مانند درمان پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) به بهبود تراکم و ضخامت کلی کمک کنند.

ترمیم مو با سن محدود نمی شود، زیرا همه افراد در سنین مختلف می توانند مو را ترمیم کنند. صرف نظر از جنسیت یا گروه سنی شما، مشاوره با متخصص مو مشخص می کند که آیا شما کاندید مناسبی برای نوع خاصی از درمان هستید که برای رسیدگی به شرایط منحصر به فرد شما مناسب است یا خیر.

ویژگی های بهترین کلینیک ترمیم مو در شهریار

انتخاب بهترین کلینیک ترمیم مو برای دستیابی به نتایج مطلوب بسیار مهم است. در اینجا برخی از ویژگی هایی است که کلینیک های ترمیم موی ممتاز را از سایر کلینیک ها متمایز می کند.

  • این کلینیک باید دارای تیمی از متخصصان واجد شرایط و با تجربه شامل جراح، متخصص پوست و تکنسین های ترمیم مو باشد.
    باید از تکنولوژی و تجهیزات مدرن کاشت مو استفاده شود. این شامل ابزارهای پیشرفته استخراج، کاشت و نظارت است.
  • این کلینیک باید توسط انجمن های پزشکی مربوطه معتبر باشد و استانداردهای صنعت را رعایت کند. این تضمین می کند که تاسیسات الزامات کیفیت و ایمنی لازم را برآورده می کند.
  • او باید به طور خاص در ترمیم مو تخصص داشته باشد و سابقه اثبات شده ای از روش های موفق داشته باشد. تخصص تمرکز بر آخرین تکنیک ها و پیشرفت ها در این زمینه را تضمین می کند.
  • بهترین کلینیک معتبر ترمیم مو باید مشاوره رایگان داشته باشد تا قبل و بعد از درمان مشاوره های لازم را به بیماران خود ارائه دهد.
    کلینیک ها باید اطلاعات شفاف قیمت گذاری را ارائه دهند. این شامل تفکیک هزینه های مربوط به روش، بررسی های بعدی و هر گونه هزینه اضافی احتمالی است.
  • اطمینان حاصل می کند که بیماران مراقبت های مناسب پس از عمل و معاینات بعدی را دریافت می کنند. این به نظارت بر پیشرفت پیوند و پاسخ به هرگونه نگرانی یا سؤالی که ممکن است بیمار داشته باشد کمک می کند.
  • انتخاب بهترین کلینیک ترمیم مو با این ویژگی ها، احتمال نتیجه موفقیت آمیز و رضایت بخش را برای کسانی که به دنبال روش های ترمیم مو هستند افزایش می دهد.

کلینیک ترمیم مو مدریک شهریار تهران

کلینیک ترمیم مو مدریک شهریار تهران

امروزه کلینیک های زیادی در شهرهای بزرگ وجود دارند که به ترمیم مو می پردازند و کیفیت هر کدام منحصر به فرد است. انتخاب کلینیک مناسب می تواند خیال شما را از نتیجه درمان راحت کند زیرا این کلینیک ها با آخرین تکنولوژی و متخصصان مجرب می توانند بهترین درمان را برای شما عزیزان ارائه دهند.

مطالب پیشنهادی  چه درمان هایی برای ریزش مو برای خانم ها وجود دارد؟

کلینیک مدریک یکی از بهترین کلینیک هایی است که تمامی فاکتورهای مهم ترمیم مو را در خود دارد. کلینیک مدریک اهمیت فرآیند مشاوره کامل را درک می کند. با ارائه مشاوره رایگان، کلینیک تضمین می کند که مشتریان بالقوه این فرصت را دارند که در مورد نگرانی های خود صحبت کنند، روش را درک کنند و بدون موانع مالی مشاوره شخصی دریافت کنند.

کلینیک ترمیم مو مدریک به خود می بالد که در خط مقدم پیشرفت های تکنولوژی در ترمیم مو قرار دارد. مدریک در نظر دارد با استفاده از فناوری های پیشرفته و روز دنیا راه حل های پیشرفته ای را برای نتایج موثر و رضایت بخش ارائه دهد.

این کلینیک متعهد به شفافیت و مقرون به صرفه بودن است زیرا قیمت های مناسبی را برای خدمات خود ارائه می دهد و اطمینان می دهد که مشتریان ایده روشنی از هزینه های مربوط به این روش دارند. این تعهد به قیمت گذاری منصفانه نشان دهنده تعهد کلینیک به در دسترس قرار دادن ترمیم مو برای طیف وسیعی از افراد است.

چند نکته برای ترمیم موهای آسیب دیده

قبلا با روش های ترمیم مو آشنا بوده اید، اما به غیر از این روش ها، روش ها و تغییرات سبک زندگی دیگری نیز وجود دارد که باعث ترمیم مو می شود. در این قسمت چند نکته را به شما یادآوری می کنیم که در صورت رعایت آنها به شما کمک می کند موهایتان را ترمیم کنید:

  • دمای وسایل گرمایشی (سشوار، پرس و غیره) را کاهش دهید.
  • موهای خیس را با احتیاط انجام دهید (شانه کردن و خشک کردن).
  • از ماسک های موی غنی و شفابخش استفاده کنید
  • رژیم غذایی خود را انجام دهید و از مواد لازم برای موهای خود استفاده کنید.
  • فراموش نکنید که موهای خود را رویه کنید
  • هنگام استفاده از استخر و همچنین زیر نور خورشید از موهای خود محافظت و مراقبت کنید
  • آبرسانی به پوست و مو یکی از مهمترین نکات در ترمیم مو است

هزینه ترمیم مو چقدر است؟

روند ترمیم مو بسته به نوع روش ترمیم کاملا متفاوت است. همانطور که قبلاً ذکر شد، در ترمیم از موهای طبیعی و مصنوعی استفاده می شود که طبیعتاً هنگام استفاده از موهای طبیعی هزینه بیشتری خواهد داشت. علاوه بر این، تعداد جلسات مورد نیاز برای ترمیم مو برای انواع روش‌های ترمیم متفاوت است که بر هزینه کل تأثیر می‌گذارد، هزینه نگهداری و نگهداری ترمیم را اضافه کنید.

در نهایت، هزینه ترمیم مو بستگی به این دارد که ترمیم مو در کدام کلینیک و دکتر انجام شود، زیرا تجربه جراحان مختلف و امکانات کلینیک های ترمیم مو کاملاً متفاوت است.

نکته نهایی در مورد ترمیم مو چیست و چگونه انجام میشود؟

نکته نهایی در مورد ترمیم مو چیست و چگونه انجام میشود؟

در این روش سعی شده است اطلاعات کاملی در مورد اینکه روش های ترمیم مو چیست و همچنین انواع روش های ترمیم مو را در اختیار شما قرار دهیم. ترمیم مو روشی است که به افراد مبتلا به ریزش مو کمک می کند.

این روش مزایایی از جمله بازگرداندن ظاهر طبیعی مو، افزایش تراکم مو، امکان استفاده از رنگ، فر و مش پس از ترمیم دارد و نیازی به جراحی نیست. علاوه بر این، از معایب آن می توان به نیاز به ترمیم، عدم توانایی در رشد کامل موهای ترمیم شده و هزینه بالا اشاره کرد.

امیدواریم مطالب ذکر شده از کلینیک مدریک در شهریار برای شما مفید بوده باشد و از اینکه تا پایان مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم. در صورت نیاز به مشاوره می توانید با تلفن های  مدریک تماس گرفته و با مشاورین ما صحبت کنید.

مقالات پیشنهادی:

پروتز مو چیست و چگونه انجام میشود؟

هلدینگ تبلیغاتی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید

به این مطلب امتیاز دهید
نیاز به مشاوره دارید؟